skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av skrivmoster - 16 februari 2016 09:21

 

I detta fönster trivs orkidéerna väldigt bra. Nu står här någon till och de på bilden blommar än.


Vilken strålande solskensdag! Vi har några minusgrader och lite snö kvar som försvinner dag för dag. Barnen har sportlov och det är tråkigt, att våra barn inte kan få njuta av den efterlängtade veckan p.g.a sjukdom.

Den magsjuka som två i familjen haft är så "elak" så den har inte släppt sitt grepp fastän de knappt stoppar nåt i sig mera än flytande. Den har tagit all ork från dem och gör att det är jobbigt att bara finnas till.

Hoppas innerligt att den nu ska vara på tillbakagång på allvar och att de ska kunna komma igen och känna att det blir bättre och att de kan börja äta.
Som grädde på moset så har den som klarat sig från magsjukan nu fått ont i halsen så det är fortsatt sjukstuga och viss hopplöshet.

 

Vi skulle gå på sopplunch idag men eftersom det är så många baciller i omlopp och min man inte orkar med att tampas med mera än det han har, så stannar vi hemma. Jag får inte heller bli sjuk ... då smittar jag honom och så blir det tvärstopp här hemma. Bäst att försöka i alla fall att inte ta åt sig det som flyger i luften när många samlas.

 

Jag kan ju ta mig en liten promenad idag med och njuta av det vackra vädret. Igår gick jag en sväng med min vän Hanna och vi hade det så skönt och trevligt på vår stavpromenad!

 

Igår skrev jag en liten skämtsam dikt om en "hjälpreda" ...

 

Du är till hjälp väldigt ofta
även om du måste släpas fram
du låter inte så mycket
och du gör ditt jobb
suger upp det du ska...
men också kraften ur mig
kan inte vara utan dig
min centraldammsugare

©Skrivmoster

 

Ovido - Quiz & Flashcards