skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 15 februari 2016

Av skrivmoster - 15 februari 2016 07:59

 

Ny vecka och en aning mulet väder och -3,5 gr. Uppe i norr snöar det och verkar inte finnas något slut enligt rapporter. Det är jag glad att slippa!

 

Eftersom jag inte fått igång mitt semmelbak som planerat så blev det igår. Jag gjorde kaffesemlor som är i lagom storlek. På bilden ser ni mina små kardemummaprickiga bullar.

 

 

Efter gräddning så såg de ut så här. Min ugn är inte alls så rolig för den gräddar väldigt ojämnt. Men det blev bra bullar för vi har smakat!

 

  Klart man måste få sig en semla så man vet att det blev bra! Det blev det!

 

Som vanligt på morgonen så har jag skummat igenom ett antal tidningar och dess nyheter. Många tragiska händelser som inte borde fått ske. Dessa olyckor som kullkastar livet för så många - både de som skadas och sedan sorgen efter de som inte klarade livet. Det är väldigt skrämmande att läsa om det som händer på flyktingboenden. Människor får sätta livet till i slagsmål och bråk. Personal låser in sig för att inte hamna i eländet och polisen känner maktlösthet. Var ska detta sluta?

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22264478.ab

 

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/lat-asyl-betyda-skydd/

 

I DN läste jag några intressanta artiklar och ni kan själva läsa via länken nedan. Det handlar om flickor som känner sig förtryckta av sin familj och då ofta av manliga individer. Många kommer från andra länder och andra kulturer men har med sig detta även i det nya landet.


http://www.dn.se/sthlm/jag-har-accepterat-men-kommer-aldrig-forlata-1/

 

Det finns mycket att läsa och ju flera som skriver och belyser den problematik som finns på olika områden, ju flera hoppas jag reagerar och gör något utifrån den ställning och det mandat man har! Vi andra lär få skrika oss hesa utan att höras ...

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards