skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 12 februari 2016

Av skrivmoster - 12 februari 2016 10:27

  Jag börjar bloggen med att säga stort GRATTIS till min vän Bosse L som fyller ett antal år idag! Hade jag kunnat så hade jag kommit på födelsedagsfirande! Önskar dig en riktigt minnesrik och fin dag!

 

Det har blivit lite kyligare och den snö som föll ligger kvar som ett lätt puder. Det är betydligt klarare och lättare i luften idag. Om jag tittar efter noga så flyger det nåt i luften ... något som gnistrar till ibland.

 

Lilla barnbarnet har haft/har magsjuka och den är riktigt "stygg" för hon fick inte behålla nåt alls igår. Hoppas innerligt att det ska lyckas bättre idag så hon får igång sin vätskebalans i kroppen. Dessutom att den övriga familjen ska klara sig ...

 

Igår hade vi trevligt besök av en bloggvän och hennes man. Det var rätt länge sen vi sågs fast vi haft rätt tät kontakt. Vi har alltid så trevligt tillsammans och de är mycket rara och lättsamma människor.

Tack Malin och Mr T för ert uppskattade besök! Tack också för allt ni hade med er! Nu ska vi inte ha så långt uppehåll mellan besöken!

 

Det finns inget så värdefullt som vänner. Häromkvällen hade vi en träff igen med "granngänget" och vi har väldigt trevligt och roligt tillsammans. Nu firade vi en av vännerna som fyllt år. Vi försöker att träffas när någon fyller år och däremellan när vi får lust och det passar. Det är skönt att veta att dom finns och att vi kan stötta och glädja varandra på olika sätt.

 

Ikväll är det tänkt att jag och en granne/vän ska åka och lyssna på och se bilder från en MC-resa i USA. Det känns väldigt intressant och roligt så jag hoppas att den känsla jag har i kroppen ska gå bort och att jag har orken att åka dit. Ibland kan en vecka innehålla mycket och dessutom väldigt roliga saker. Ändå mot slutet av veckan så börjar det kännas att man inte längre är ung. Kroppen börjar knota och det blir trögt. Man behöver lugn och ro hemma utan krav. Det gäller att hitta en balans mellan det utåtriktade och hemmalivet. Utan att få komma bort och göra nåt annat än det vanliga, skulle det bli rätt trist. Men det vore ju bra om inte veckans alla dagar innehåller nåt "utåt" - att det spred sig lite mera. Just nu är jag som sagt lite "sliten" och inser att jag får skruva ner takten lite. Medan det pågår så snurrar det på för att sen bli som en ballong när man släpper ur luften. Så känns det just nu!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards