skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av skrivmoster - 7 februari 2016 09:10




Denna låten kom för mig när jag idag kom upp och tittade ut på det vackra vädret och den sköna temperaturen! Så skönt att få se solen!

 

Igår var det regnigt hela dagen och väldigt grått. Här hos oss var det "farmorskalas" för ena barnbarnet som inte var bjuden på det barnkalas som lillsyrran var bjuden på.

 

Jag överraskade henne med att ha kokat Pitepalt till lunchen. Hon skrek av glädje! Sedan så småningom var det dags för det efterlängtade fikat och glass förstås! Vi anordnade en typ av fiskdamm så hon fick sitt godis. Hon blev glad men kunde inte låta bli att säga, att hon trodde ng att dom på barnkalaset fick mera i sin påse ...  

 

  Närmast har jag semmelbak i min planering. Det är ju fettisdag till veckan! Jag bakar alltid en liten sats så vi har att ta fram när vi blir sugna eller då det kommer gäster.

 

GRATTIS till svåger Göte som fyller år idag!

 

Julrosen den blommar för fullt ute i min rabatt och jag fattar inte att den klarat sig när det var fullt av snö på den. Men de är en livskraftig växt som trivs i kyla tydligen.

Fastlagssöndagen är det idag men vi kommer nog inte iväg till nån kyrka fast det hade varit trevligt. Jag ska sätta på kaffe och så får vi börja den nya dagen

"Livsmod, kärlek och glädje finns djupast inom oss människor" står det i min morgonbok som jag läser varje dag. Oro och ängslan likaså men vi bör inte fastna i dessa tankar. Vi få söka djupare inom oss och hämta ny kraft. Oh en sån underbar morgon!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards