skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 4 februari 2016

Av skrivmoster - 4 februari 2016 21:45

 

Ännu en bild tagen genom bilrutan ... så kvaliteten är undermålig ...

 

 

När vi åkte hem från att ha veckohandlat så såg vi en så vacker solnedgång som är omöjlig att få med på bild i den skönhet det var.

Om ni med lite god vilja ser efter så är det solen som går ner mot Vätterns vatten. Oerhört vackert!!

 

Dagarna går och jag hinner inte med allt jag vill göra. Idag har jag haft "lilla fröken" här så hon fick vila upp sig lite efter sin vattkoppsperiod och den efterkommande envisa hostan. Onödigt att ge bort dessa baciller till andra och få de som grasserar tillbaka när man varit sjuk nyss.

 

Vi har som vanligt pysslat, pratat och haft allmänt mysigt tillsammans. Hon är så kul att ha omkring sig. Det bästa när man kommer så tidigt som hon gjorde är, att få krypa ner i sängen med farfar och ligga och prata en stund. Det är mys på högsta nivå.

 

På lördag har "stora fröken" beställt tid här för då ska hon komma ensam. Den lilla ska på kalas och då ska här vara "farmorskalas" som vi brukar ha när bara en ska iväg på kalas och den andra blir lite "kalassugen". Jag tror jag ska försöka att överraska henne med en paltlunch. Det vet jag blir klang och jubel! Jag får väl skicka hem till den lilla som annars blir enormt avundsjuk eftersom hon med älskar palt!


Imorgon ska vi på begravning. Det är ju alltid sorgligt. Vi ska ta avsked av vår granne vägg i vägg. Hon har lämnat oss och hon var en av de som vi kallar "gårdsgänget". Nu är hennes man ensam. Men vi får stötta och finnas för varandra som vi brukar.

 

Dagen lider mot sitt slut och jag känner att det är nödvändigt att uppsöka sängen och få lite vila innan morgondagen.

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards