skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av skrivmoster - 24 januari 2016 16:08

  Tystnad .. ja så kan man säga om dagens inspiration som inte runnit till tidigare. Jag har ägnat mig åt annat än bloggen och bl.a sett på en gudstjänst i TV från Ö-vik. Min syster och svåger var med i den församlade skaran och hon hade även som uppgift att gå fram och tända ett ljus på altaret. Kul att se dom och det var verkligen en mycket bra och trevlig gudstjänst med duktiga förmågor. Sång och musik av hög klass och nya sånger jag aldrig hört förr. Sen estradpoesi av en tjej som var så proffsig och läste allt - rejält lång och innehållsrik text som hon skrivit själv - utan några papper som stöd. Respekt! Deras pastor talade fritt utan konstigheter och la orden så man lätt tog dem till sig. Det är en konst det med. Att prata "folkligt".

 

    Min syster och svåger på två bilder. Inte lätt att fota mot TV-rutan och helst inte när man inte alls vet när dom kommer i bild! (Bilderna är klickbara)

 

Inte heller idag kom jag mig utom dörren fast jag hade tänkt det. Mannen är fastklistrad vid sporten i TV. Jag är inte intresserad längre av sånt.

 

Nu gäller det att ladda upp för en ny vecka och nya uppgifter och upplevelser. Imorgon är det dags att hämta barnen på skola och förskola. Det är sånt man längtar efter varje gång. Tisdag är det symöte. Onsdag och torsdag är det uppladdning inför helgen då vi får övernattningsbesök av två av mina syskon med respektive. Det ser vi verkligen fram emot!

Ovido - Quiz & Flashcards