skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 22 januari 2016

Av skrivmoster - 22 januari 2016 10:55

  Igår var det mannens födelsedag och vi hade en hel del telefonsamtal som förgyllde hans dag halva dagen. Den andra halvan var det våra goda grannar som kom på fika och vi hade en väldigt trevlig eftermiddag. När de gått fanns här vackra blommor som påminner om dagen som var. Maken var väldigt tacksam över alla som kommit ihåg honom på hans "jämna dag" som egentligen var ojämn.

 

Nu är äldsta barnbarnet här och det är inte många lugna stunder eftersom hon har gott om fantasi och ska göra nya grejer hela tiden. Hon är en frisk fläkt i huset ... Har ni provat att ha en snart 7-åring i knät och försöka skriva och samla tankarna? Det är inte så lätt så därför blir det inte mycket skrivet idag. Jag får ägna mig åt henne och dessutom är det snart dags att laga lunch.

 

Vi hade så kallt igår kväll -19 gr. Men idag är det bara drygt -2 gr.

Medan jag skriver så sitter hon och läser högt det jag försöker plita ner. Man kan inte annat än skratta ..

 

"Hjärtat är den djupaste delen av vår varelse" är innehållet i dagens tankebok som jag läser varje morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards