skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 19 januari 2016

Av skrivmoster - 19 januari 2016 10:18

 

En gammal bild som visar snötäcket som idag är betydligt mera om än inte mycket ...


Landskapet är vitt ... nysnö som lyser kritvit. Temperatur kring nollan. Uppe i norr hör jag om -30 gr. Det är kallt det vänner! Jag vet för jag har provat på.

 

Idag startar soppluncherna och vi har bestämt oss för att åka dit. Det är alltid trevligt att träffa gamla bekanta och äta tillsammans.

 

En sorg har smugit sig in igen då vår granne vägg i vägg har fått sluta sina dagar. Hon har varit på ett äldreboende det senaste året och hennes man (en i vårt gårdsgäng) har besökt henne så gott som dagligen i timmar. På senare tid blev hon sämre och på söndag somnade hon in stilla. Jag fick förmånen att känna henne under ca 2 år och hon var en mycket fin och trevlig person. Vi har haft små stunder tillsammans som jag behåller i mitt minne.

 

Jag saknar min kära syrsa väldigt mycket för hon var en så underbar vän. Nog visste jag att hon levde på lånad tid, det sa hon ofta. Ändå var det som en överrumplande händelse när hon lämnade livet. Det är nu 2 mån. i det närmaste sen jag fick budet. Det känns svårt att se på bilder av henne och veta, att hon är borta.

 

Idag läste jag i min bok som jag gör varje morgon - "365 tankar för sinnesro" - om att "livet ständigt läks, återskapas och föds på nytt.

Allt bildar en gåtfull väv, ett mönster och en mening."

 

Ibland har man svårt att se meningen med det som händer. Vi förstår inte. Men det är nog inte meningen heller att vi ska förstå allt.

 

 

 

Skapa flashcards