skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 13 januari 2016

Av skrivmoster - 13 januari 2016 09:21

 

Vättern en dag i augusti



Idag börjar dagen med minusgrader och gårdagens lite slaskiga snö är idag torr.

Det är halvklart och vindstilla. I almanackan påminns vi om att det är Tjugondag Knut då julen ska dansas ut. Här är den borta sen ett par dagar. Bara kartonger som ska bäras ut i förrådet står här och väntar.

 

Jag hade en trevlig och uppfriskande eftermiddag igår då våra symöten startade igen. Vi var 10 damer kring bordet och det var som alltid en härlig stämning. När man åker hem har man fått något för både kropp och själ. Vi gjorde upp vårt fikaprogram för terminen och även en planering för den tradition som finns, att avsluta våren med en utflykt. I år går den till Månsarp för att hälsa på vår kyrkoherde Maria "Rosa" och se omgivningar och annat. Jag fick också tillfälle att berätta om den 10 nov. då jag var inbjuden till Tranås för att få vara med på prisutdelningen för dikttävlingen jag medverkat i. Jag läste min egen vinnardikt och givetvis den som fick första pris. Så läste jag ett par egna dikter "på begäran!"

 

 

Foto Peter Nyberg Vid prisceremonin för Krispiga Kaskader/Populär Poesi

Dagen som är innehåller en tur till polkagrisstaden för att göra veckoinköpen och sedan ikväll är vi bjudna till ett par vänner och grannar. Det är alltid roligt att få träffas och prata bort en stund. Nu är det dags för en kopp kaffe och en smörgås och sedan är det bara att hugga in på morgonsysslorna och övrigt planerat.

 

Kom ihåg att "det är ögonblicken som är guldstunderna".

Ovido - Quiz & Flashcards