skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 9 januari 2016

Av skrivmoster - 9 januari 2016 09:51

 


Först av allt - GRATTIS Ingela på 40-årsdagen! Min kära brevvän sen många år!

 

 

Det ligger ny ren och vit snö över nejden. Lätt och fjunig är den. Fortfarande singlar det flingor i luften. Igår fick vi sopa av trappan och vägen in till entrén flera gånger. För egen del tycker jag att det räcker nu med några centimeter. Det ser mera ut när man ser det traktorn skrapade ihop igår kväll när han plogade vägen runt vår innergård.

 

Historien med vattnet som frusit och som inte gav nåt kallt vatten i köket, är löst i dubbel bemärkelse. Isproppen är ett minne blott. Det var skönt att få starta den överfulla diskmaskinen och få lite ordning på torpet.

 

Eftermiddagen förflöt under trevlig gemenskap när vi bjöd våra äldre grannar på kaffe och prat. Det uppskattas alltid. Vi tycker så mycket om varandra och bryr oss om.

 

Idag har jag inriktat mig på en lugn och lat dag. Än så länge har jag infriat löftet genom att fortfarande gå omkring i pyjamas och känna mig avslappnad. Men duschen väntar och visst ska jag vara påklädd så jag ser "respektabel" ut. Inte för att det ofta kommer "oväntat besök" utan mera för att jag ju är van att vara påklädd även om jag ska vara lat!

 

Det är grått och vi har nu bara -5 gr. Det är perfekt!

 

Ack nu är det vinter

och fötterna slinter

snön ligger vit som maräng

över både gator och äng

Kylan biter i kinden

flingorna flyger i vinden

barnen jublar i höjd

vilken underbar fröjd

Skapa flashcards