skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av skrivmoster - 8 januari 2016 08:11

 

Ingen dagsfärsk bild men det ser ut likadant idag i alla fall! Kom ny snö i natt.


Somliga dagar börjar bättre än andra ... gårdagen var en sån dag man kunnat vara utan i vissa fall. Det började med att jag skulle ta vatten ur kranen som vanligt i köket och det kom ingenting! Va?? Har kranen gått sönder sen igår kväll?? Ringde till sist värden som kom och tittade och grejade lite men blev inte klok på det hela. Han skulle kalla in experthjälp. Dagen gick men ingen kom. Jag var fullt upptagen med barnbarnen som var här. Det blir en hel del pyssel och sånt för det gillar dom. Sen läser jag ju så dom ska bli nöjda men det är svårt. Efter sex böcker med mycket text är jag rätt trött men dom vill höra ännu flera. Nu hade jag "tur" för efter maten var det barnprogram i TV. Då kom rörmokaren! Han måste jobba på övertid.

 

Allt ur diskbänksskåpet åkte än en gång ut på köksgolvet och milda makter så rörigt det går att få det i ett huj! Sen sprang han in och ut här och försökte komma på vad det kunde vara för fel. Han var uppe på vinden, inne i klädkammaren där han öppnade en lucka i taket och det rasade ner massor av råttskit(!!) och luckan som skruvades loss var täckt av samma äckliga sak. Det är råttorna som hörs ibland då ... Burr!! Ja hur som helst så blev det inget åtgärdat. Han hittade inte nåt och vi får återkomma idag. Så ännu en dag i röra lär det bli.

 

Vi har vatten i badrummet och varmt vatten i köket men inte kallt vatten. Diskmaskinen står här fullproppad för den funkar ju inte utan vatten ... Pust!!

 

Kul i alla fall att barnen var här igår och att vi fick umgås efter en tids uppehåll. De har varit bortresta och så har en haft vattkoppor. Den andra är i farozonen och vi väntar bara. Men igår var hon helt pigg.

 

Fredag idag och nu ska vi väl ändå komma in i gängorna och få veckodagarna att vara det de är. Inga röda dagar i sikte mitt i veckan ... Julen är kvar i huset och ska så förbli över helgen. Jag kan inte röra ihop allt när det nu blev extra jobb vi inte förväntat oss.

Temperaturen har uppnått acceptabel nivå med sin 5 minusgrader och nysnö som kommit under natten. Det kan jag i alla fall se fast det inte ljusnat helt.

 

I min julklappsbok som jag läser varje morgon,  står det, att jag idag ska ta emot den hjälp jag behöver, även om den inte ser ut som jag förväntar mig. Vi måste inse att vi inte klarar allt själva ...  Det blir intressant. Kan det vara så att vi ska få tillbaka vattnet och ordningen i huset? 

Ovido - Quiz & Flashcards