skrivmoster@bloggplatsen.se

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av skrivmoster - 3 januari 2016 17:21

 

En av dessa vackra bilder man möter när solen står lågt på himlen. Detta var strax före jul.

 

Nu ligger ett tunt täcke av nysnö på marken och det är rent och vitt. För min del kan det räcka nu. Än ser jag en och annan flinga singla i luften.

 

 

Solen har lyst idag och det har varit en fin dag. Nu är det ju tyvärr så att under denna vita rena snön så ligger det is och förrädiskt värre är det att sätta fötterna här och där. Jag valde att stanna inomhus. Lite bekvämlighet är det förstås också ...

 

Det finns inte mycket att skriva om för tillfället så jag väljer att ge er en dikt som jag skrev i morse.

Ha en fortsatt bra dag!

 

Mjukt och sakta faller flingorna
lägger sig bekvämt till rätta
och bildar ett fluffigt täcke
över det som nyss var grönt

...

De kala trädens spretiga grenar
liknar stelfrusna smala armar
jag huttrar till i morgontrött kropp
och sveper den tjocka koftan om mig


Skatorna hoppar runt och hackar
söker något att äta som vanligt
spåren i snön visar att vi haft besök
ända upp på trappan har katten gått


Den omkullknuffade isbjörnen
ligger i bitar med sin morotsnäsa
ögonen av sten ligger utspridda
snön täcker mer och mer spåren

©Skrivmoster

 

Skapa flashcards